Lotta Brattin, CEO på Maîtres berättar att idén kring appen utformades för att synliggöra stammisar som kanske inte alltid syns och hörs, men även för att korta ned väntetiden på notan. Lotta själv har en bakgrund i modebranschen och är grundare av kommunikationsbyrån Ibeyostudio.

Enligt henne finns det många likheter mellan mode- och restaurangbranschen, då båda är informella och avslappnade, samtidigt som de bygger på relationer och klientkunskap.

 

Höjd service och upplevelsenivå

 

I Maîtres app skapar man en profil där det går att spara information som till exempel kortuppgifter och restaurangpreferenser. Allt är digitalt, vilket gör att man inte längre behöver svettas eller skämmas över glömda eller borttappade representationskvitton, så ekonomiavdelningen och restaurangpersonalen får mindre extra arbete.

Kommer hjälpa användarna att navigera i restaurangdjungeln

Den sistnämnda kan istället fokusera på att ge en hejdundrande service. För Maîtres väntar en expandering utomlands, vilket kommer hjälpa användarna att navigera i restaurangdjungeln i städer som Amsterdam, Berlin och Paris.