Skip to main content
Start » Golf » Joel Sjöholm reser 35 veckor om året
Golf

Joel Sjöholm reser 35 veckor om året

Lojalitetsprogram är idag ett mycket välkänt fenomen där företag vill behålla och få återkommande kunder och samtidigt belöna stamgästerna med erbjudanden, rabatter och förmåner. Flyg- och hotellbranscherna var bland de första att utveckla lojalitetsprogram, program som ständigt förfinas.

Det ska löna sig

För personer som reser mycket i tjänsten är det ofta av yttersta vikt att resandet går så smidigt som möjligt, något som både flygbolagen och hotellen tagit fasta på. I sina lojalitetsprogram erbjuder till exempel flygbolag snabbdiskar vid incheckning och i säkerhetskontrollen och prioriterad bagagehantering och ombordstigning. Hotellkedjorna lockar med uppgraderingar och tidiga incheckningar och sena utcheckningar. Belöningen blir bonuspoäng som man sedan kan använda till nya flygresor, övernattningar och rabatter hos samarbetspartners.

Komforten är viktig

Golfproffset Joel Sjöholm reser 35 veckor om året för att tävla över hela världen. Att flyga och bo på hotell är en del av hans vardag, och resandet måste vara så komplikationsfritt som möjligt. Han har guldkort på flera flygbolag och uppskattar de förmåner och rabatter han får. Som till exempel att slippa det mesta av köandet på en flygplats. Men viktigast tycker han komforten är på en långflygning.

– Jag behöver vara utvilad och fräsch efter en flygning, så när jag flyger längre än 5-6 timmar vill jag att det ska vara så bekvämt som möjligt. Då väljer jag helst Emirates, för som guldkund blir jag vid var fjärde bokning uppgraderad från ekonomi till business class.

Personligt bemötande

Utöver att flygresan ska vara smidig och bekväm, uppskattar Joel Sjöholm det trevliga, proffsiga bemötandet.

– Jag gillar att de har bra koll på vem du är, och uppskattar ett ”Hello Mr Sjöholm, how are you today?”. När man spenderar så mycket pengar man gör på resor så är det egentligen en självklarhet att man blir trevligt bemött. Det gäller såväl flygbolagen som hotellen.
Förutom att hotell ska ligga bra till för golfbana och flygplats, så väljer Joel Sjöholm gärna hotell med hög servicenivå.

– Det ska aldrig vara något strul om jag vill checka ut sent eller behöver annan typ av service. Och självklart lönar det sig att välja samma hotellkedja för att få bättre pris eller bli uppgraderad till en trevlig svit, det är aldrig fel.

Next article